Pengalaman komunikasi pemain E-sport Kabupaten Pangandaran dalam menghadapi stigma orang tua
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adom, D., Yeboah, A., & Ankrah, A. (2016). Constructivism Philosophical Paradigm: Implication For Research, Teaching And Learning. Global Journal of Arts Humanities and Social Sciences, 4(10), 1–9.
Campbell, T. (1981). Seven Theories of Human Society (1st ed., Vol. 1). Oxford University Press.
Croteau, D., Hoynes, W., & Childress, C. (2020). Media/Society (Technology, Industries, Content, and Users) (6th ed., Vol. 1). SAGE Publications.
Effendy, O. U. (2003). Ilmu Teori dan Filsafat Komunikasi. PT Citra Aditya Bakti.
Fauzan, M. F., & Supratman, L. P. (2019). Studi Fenomenologi Tentang Komunikasi Antarpribadi Anggota Komunitas Anak Indigo Indonesia. Jurnal Manajemen Komunikasi, 1(2), 180. https://doi.org/10.24198/jmk.v1i2.11684
Goffman, E. (1963). Stigma: Notes on the Management of Spoiled Identity (1st ed., Vol. 1). Touchstone.
Hafiar, H. (2012). Cacat Dan Prestasi Melalui Pengalaman Komunikasi Atlet Penyandang Cacat [Universitas Padjajaran]. http://jurnal.unpad.ac.id/ijad/article/view/2648
Jatmiko, L. D. (2022). Makin Booming, Jumlah Pemain E-sport di Indonesia Capai 52 Juta. Teknologi.Bisnis.Com. https://teknologi.bisnis.com/read/20220105/564/1485717/makin-booming-jumlah-pemain-E-sport-di-indonesia-capai-52-juta
Mahmudah, S. (2011). Psikologi Sosial: Teori Dan Model Penelitian. UIN Maliki Press.
Moleong, L. (2017). Metodologi Penelitian Kualitatif (Revisi). PT. Remaja Rosdakarya.
Moustakas, C. (1994). Phenomenological research methods. california: Sage Publication.
Novanto, A. B. (2017). Stigmatisasi Masyarakat Pada Kelompok Tunawisma (Studi Pada Masyarakat Di Kelurahan Kasin-Kecamatan Klojen-Kota Malang). Universitas Brawijaya.
Rachman, E. (2020, October). E-sports Masuk Cabor Baru di Pangandaran, Begini Tanggapan DPRD. Harapan Rakyat. https://www.harapanrakyat.com/2020/09/E-sports-masuk-cabor-baru-di-pangandaran/
Rahmania, N. Z., & Pamungkas, I. N. A. (2019). Komunikasi Interpersonal Komunitas Online www.rumahtaaruf.com. Jurnal Manajemen Komunikasi, 3(1), 51. https://doi.org/10.24198/jmk.v3i1.12032
Triyantama, R.A., & Santoso. E. (2019). Model Komunikasi Virtual Pemain Game PUBG MOBILE menggunakan Studi Etnografi Virtual Pada Kelompok Game PUBG MOBILE RPX E-sport. Medium: Jurnal Ilmiah Fakultas Ilmu Komunikasi. 7(1), 53-70.
Setiyawan. (2018). E-sport dan Literasi Digital. Seminar Nasional KeIndonesiaan III. http://eprints.upgris.ac.id/id/eprint/573
Siregar, T. , & R. D. (2018). Pengalaman Keluarga Merawat Penderita Kusta Dalam Menghadapi Stigma Masyarakat Di Kelurahan Limo Depok - Jawa Barat. Jurnal Ilmiah Keperawatan Indonesia. 1(2), 63-82.
Sugiyono. (2014). Memahami Penelitian Kualitatif. Alfabeta.
Uno, H. B. (2008). Teori motivasi & pengukurannya analisis di bidang pendidikan. Bumi Aksara.
Wijaya, I. K. (2017). Proses Komunikasi Interpersonal Bawahan Tuna Rungu-Wicara dengan Atasannya (Supervisor) di Gunawangsa Hotel Manyar Surabaya. E-Komunikasi. 1(2), 1-12.
Yuliawan, D., & Bekti, R. A. (2021). Legitimasi E-sports dalam Kecabangan Olahraga: Studi Literature Review. Jurnal Literasi Olahraga, 2(2). https://doi.org/https://doi.org/10.35706/jlo.v2i2.5357
DOI: https://doi.org/10.24198/comdent.v1i1.44884
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Aang Sehabudin, Dian Wardiana Sjuchro, Dwi Masrina

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Comdent: Communication Student Journal Indexed by:
Editorial Office of Comdent: Communication Student Journal:
Faculty of Communication Science, Universitas Padjadjaran
Jl. Raya Bandung-Sumedang KM. 21 Jatinangor, Sumedang 45363, Jawa Barat, Indonesia
WA: +6283111519064 (Anggi Lestari)
Telephone: +62227796954
Faxmile: +62227794122
Email: comdentunpad@gmail.com
Comdent: Communication Student Journal Supervised by: