Komunikasi pariwisata budaya dalam mempromosikan city branding “Siak the truly Malay”
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Bakti, I., Sumartias, S., Damayanti, T., & Nugraha, R. (2018). Pengembangan model komunikasi pariwisata berbasis kearifan lokal di kawasan geopark Pangandaran development of local tourism based tourism communication model. Jurnal Kajian Komunikasi, 6(2), 217–230. Diambil dari http://jurnal.unpad.ac.id/jkk/article/view/18459/9170
Budiarjo. (2017). Teknologi informasi dan komunikasi untuk pariwisata: analisa isi laman resmi pariwisata Provinsi Kepulauan Riau. Spirit Publik, 12(1).
Dinnie, K. (2011). City branding, theory and cases. New York: Palgrave McMillan.
Efni, N. (2016). Tata kelola event budaya dalam mempromosikan program siak the truly Malay sebagai penguatan ekonomi lokal dan revitalisasi budaya Melayu. Pekanbaru: Unri Press.
Fajrini, N., Bakti, I., & Novianti, E. (2018). City branding Sawahlunto Kota wisata tambang yang berbudaya melalui event Sawahlunto international songket carnival (sisca) 2016 city branding Sawahlunto “the cultured coal mining tourism city” through the Sawahlunto international songket carnival eve. PRofesi Humas: Jurnal Ilmiah Ilmu Hubungan Masyarakat, 2(2), 169–185. Diambil dari http://jurnal.unpad.ac.id/profesi-humas/article/view/12861/7830
Florida, R. (2003). Cities and the Creative Class” in City & Community: RAI, 2(1), 3-19.
Geriya, W. (1995). Pola partisipasi dan pemberdayaan sumber daya adat perkembangan pariwisata Denpasar. Denpasar: Upada Sastra.
Hardyantoro, S. (2012). Perean website sebagai penunjang city branding Yogyakarta. Jurnal Ilmu Komunikasi, 2(1).
Hilman, Yusuf Adam Megantari, K. (2018). Model city branding sebagai strategi pengauatan pariwisata lokal Jawa Timur. Jurnal Komunikasi dan Kajian Media, 2(2).
Jannah, B. (2014). Pengaruh city branding dan city image terhadap keputusan berkunjung wisatawan Banyuwangi. Jurnal Administrasi Bisnis (JAB), 17(1).
Kavaratzis, M. (2004). From city marketing to city branding: Towards a theoretical framework for developing city brands. place branding and public diplomacy, 1(1), 53–54.
Kavaratzis, M. (2008). “From city marketing to city branding: aninterdisciplinary analysis with reference to Amsterdam, budapest and athens.” University of Groningen.
Kavaratzis, M., & Ashworth, G. J. (2005). City branding : An effective assertion of identity or a transitory marketing trick. Tijdschrift voor Economische enSociale Geografie.
Larasati, D. (2016). Potensi wisata dalam pembentukan city branding Kota Pekanbaru. Jurnal komunikasi, 10(2).
Luthfi, A., & Widyaningrat, A. I. (2013). Konsep city branding sebuah pendekatan “the city brand hexagon ” pada pembentukan (hal. 315–323). Diambil dari https://jurnal.unej.ac.id/index.php/prosiding/article/view/9178/6144
Nuryanti, W. (1996). Heritage and enviorment management: the international perspective. Gadjah Mada University.
Peel, D., & Lloyd, G. (2008). New communicative challenges: dundee, place branding, and the reconstruction of city image” in town planning review. JSTOR, 79(5).
Pfefferkorn, J. W. (2005). The branding of cities. exploring city branding and the importance of brand image. Graduate School of Syracuse.
Putri, F. A., Sumartias, S., & Sjoraida, D. F. (2018). Proses rebranding mal grand Indonesia oleh departemen marketing communication PT grand Indonesia. PRofesi Humas: Jurnal Ilmiah Ilmu Hubungan Masyarakat, 2(2). Diambil dari http://jurnal.unpad.ac.id/profesi-humas/article/view/9063/7833
Scott, A. J. (2006). Creative cities: conceptual issues and policy questions. Journal of Urban, 28(1).
Shaw, G. W. (1997). Critical issues in toursm: a geograpical perspective. Oxford: Blackwell.
Yuli, A. (2011). City branding sebagai strategi pengembangan pariwisata ditinjau dari aspek hukum merek (studi kasus city branding daerah istimewah Yogyakarta sebagai daerah tujuan wisata unggulan di Indonsia). Jurnal Ilmiah Ilmu Hukum QISTI, 5(1).
DOI: https://doi.org/10.24198/prh.v4i1.22235
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Noor Efni Salam, Nurjanah Nurjanah

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
PRofesi Humas Indexed by:
Editorial Office of PRofesi Humas:
Faculty of Communication Science, Universitas Padjadjaran
Jl. Raya Bandung-Sumedang Km. 21 Jatinangor, Sumedang, Indonesia 45363
WA: +6282316731181 (Chat Only)
Telephone: +62227796954
Faxmile: +62227794122
Email: jurnal.profesihumas.fikom@unpad.ac.id
PRofesi Humas Supervised by:
View My Stats