Page Header

  • Home
  • Login
  • Register
  • Search
  • Current
  • Archives
  • Submission
  • Announcements
  • About

ABOUT THE JOURNAL

Focus and Scope

Publication Ethics

Publishing System

Editorial Team

Reviewers

Guidelines for Author

Peer Review Policy

Online Submissions

Indexed on

Author Fees

Copyright Notice

Contact

NATIONAL ACCREDITED SINTA 3

 

IN COLLABORATION WITH

User
Journal Content

Browse
  • By Issue
  • By Author
  • By Title
  • Other Journals
  • Categories

VISITORS STATISTIC

Home > Vol 5, No 1 (2020) > Pramesti

Chinese Consumers and the Fashion Market

Audia Pramesti

Abstract


Buku ini merupakan bunga rampai yang berisi pembahasan mengenai isu bisnis dan fesyen dalam konteks kebudayaan masyarakat Cina. Buku ini merupakan literatur yang paling mutakhir mengenai budaya konsumen fesyen. Di dalam buku ini, para penulis menyajikan pembahasan mengenai perilaku berbelanja (shopping behavior) masyarakat Cina. Masyarakat kelas menengah di Cina memiliki kekuatan belanja (purchasing power) yang tinggi. Hal ini disebabkan oleh pertumbuhan industri, penggunaan internet, dan lain sebagainya. Empat fokus utama dalam buku ini yakni (1) perubahan dalam perilaku berbelanja, (2) perhatian industri fesyen pada dampak lingkungan, (3) faktor pendorong konsumen untuk membeli barang fesyen mewah, dan (4) penggunaan teknologi oleh konsumen untuk belanja fesyen.

Full Text:

PDF (Bahasa Indonesia)

References


Yingjiao Xu, Ting Chi, Jin Su (ed.), 2018, Chinese Consumers and the Fashion Market. Singapura: Springer. Jumlah halaman: viii + 212. ISBN: 978-981-10-8429-4.




DOI: https://doi.org/10.24198/umbara.v5i1.26882

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

ABOUT THE JOURNAL

Focus and Scope

Publication Ethics

Publishing System

Editorial Team

Reviewers

Guidelines for Author

Peer Review Policy

Online Submissions

Indexed on

Author Fees

Copyright Notice

Contact

NATIONAL ACCREDITED SINTA 3

 

IN COLLABORATION WITH

User
Journal Content

Browse
  • By Issue
  • By Author
  • By Title
  • Other Journals
  • Categories

VISITORS STATISTIC

Umbara: Indonesian Journal of Anthropology is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.